Preparation of future teachers of artistic specialties for application of computer technologies in professional activity
Resumen
In the article the components of readiness of future
teachers of artistic specialties for application of
computer technologies have been examined, the
indicators and levels have been revealed. The
pedagogical conditions of students’ training for the
application of computer technologies in professional
activity are described: provision of a stable motivation
of students; realization of interpersonal relations;
implementation of the special course “Modern
Computer Technologies in Art Education”; directing
pedagogical practice of students to gain experience in
using computer technologies at art lessons. The
results of the empirical research aimed at introducing
the author’s methodology, which was realized
according to the logic of three interrelated stages:
propaedeutic, professional-oriented, creativeindependent,
are presented. En el artículo se han examinados los componentes de
disposición de los maestros futuros de las profesiones
artísticas para el empleo de las tecnologías
informáticas, han sido revelados los indicadores y
niveles. Han sido caracterizadas las condiciones
pedagógicas de preparación de los estudiantes para el
empleo de las tecnologías informáticas en la actividad
profesional: aseguramiento de la motivación estable
de los estudiantes; la realización de las relaciones
entre las asignaturas; introducción del curso especial
“Tecnologías informáticas modernas en la educación
artística”; dirección de la práctica pedagógica de los
estudiantes para ganar experiencia de la aplicación de
las tecnologías informáticas en las clases de arte. Son
citados los resultados de la investigación empírica
dirigida a la introducción de la metodología del autor,
que se implementó de acuerdo con la lógica de tres
etapas interrelacionadas: propedéutica, orientada a
los profesionales, creativa e independiente.