Subjective factors and psychological characteristics of students’ selfrealization as a reflection of their psychological well-being in the process of university learning
Fecha
2019-09-02Autor
Shutenko, Elena N.
Shutenko, Andrey I.
Kanishcheva, Marina A.
Kovtun, Julia J.
Lokteva, Anna V.
Derevyanko, Julia P.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The purpose of this research is to determine
psychological conditions and signs of students’ selfrealization
in university training. Psychological survey
methods were used in this research. Students’ needmotivational
features, meaning-setting
characteristics, self-attitude properties and purposelife
orientations were scrutinized. As a result the
connection between the level of students’ selfrealization
and positive motivation of learning, as well
as integrity and meaning consistency of their Selfconcept
is stated. The conclusion is made on
necessity to apply individual-oriented forms of
teaching. El propósito del investigación es determinar las
condiciones psicológicas y los signos de
autorrealización de los estudiantes en formación. Se
utilizaron métodos de pruebas psicológicas. Se
investigaron las necesidades y las actitudesde de los
estudiantes, las propiedades de auto actitud y las
orientaciones propósito. Como resultado, se establece
un vínculo entre el nivel de autorrealización de los
estudiantes y la motivación positiva del aprendizaje,
un autoconcepto holístico y acordado. Se concluye
sobre la necesidad de formas de educación orientadas
individualmente.