Visualization of the formation of undergraduate competencies
Fecha
2019-09-02Autor
Shefer, Olga R.
Kraineva, Svetlana V.
Bespal, Irina I.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The authors describe the mapping technique for
visualization of the formation of undergraduate
competencies. The authors consider the mapping
technique, because it is necessary to find adequate
mechanisms to analyze aspects of the relation
“pedagogue-student”. In addition, the technique
allows visualizing spatial information in order to
stimulate educational and professional activities of an
undergraduate by means of system-activity approach
and development of learning technologies. The article
gives an example of how to control and manage the
formation of undergraduate competencies. The
authors come to the following result: the modern
mapping technique can be used not only to analyze
the processes influencing the formation of
undergraduate competencies by means of systemactivity
and informational approaches, but also to
influence the organization of the learning process. Los autores describen la técnica de mapeo para la
visualización de la formación de competencias de
pregrado. Los autores consideran la técnica de
mapeo, porque es necesario encontrar mecanismos
adecuados para analizar aspectos de la relación
"pedagogo-estudiante". Además, la técnica permite
visualizar información espacial para estimular las
actividades educativas y profesionales de un
estudiante mediante el enfoque de actividad del
sistema y el desarrollo de tecnologías de aprendizaje.
El artículo da un ejemplo de cómo controlar y
administrar la formación de competencias de
pregrado. Los autores obtienen el siguiente resultado:
la moderna técnica de mapeo se puede utilizar no solo
para analizar los procesos que influyen en la
formación de competencias de pregrado por medio de
la actividad del sistema y los enfoques informativos,
sino también para influenciar la organización del
proceso de aprendizaje