Linguodidactic bases of intensifying the process of teaching foreign languages to students at nonlinguistic higher education institutions
Fecha
2019-09-16Autor
Bgantseva, Irina V.
Tikhaeva, Victoria V.
Tislenkova, Irina A.
Glebova, Ekaterina A.
Zavorueva, Lidija A.
Milovanova, Lydmila A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The aim of the article is to present the innovative
method of cognitive-systematizing methodical
compression used for presenting and activating
students’ professionally-related vocabulary in the
lessons of foreign language at nonlinguistic
universities. The article outlines its basic techniques:
lexico-grammatical mapping, algorithmization and
didactic supports. The authors conclude that the
advanced principles of clicheization, clustering,
typologization (typing), differentiation,
individualization, and purposefulness of influence
allow the students, studying other languages, to
rapidly assimilate professional foreign language
vocabulary and avoid traditional learning difficulties El objetivo del artículo es presentar un innovador
método de compresión metodológica cognitivosistematizante
utilizado para presentar y activar el
vocabulario profesional de los estudiantes en las
clases de lengua extranjera de las universidades no
linguísticas. Se describen sus técnicas básicas:
cartografía gramatical, algoritmos y soportes
didácticos. Los autores concluyen que los principios
avanzados de clicheización, agrupamiento,
tipologización (tipificación), diferenciación,
individualización, y propósito de influencia permiten a
los estudiantes, estudiando otras lenguas, asimilar
rápidamente el vocabulario profesional de lengua
extranjera y evitar las dificultades de aprendizaje
tradicionales.