Formation of environmental responsibility in schoolchildren in the educational space of a cultural landscape
Fecha
2019-09-16Autor
Loshchilova, Anna A.
Demidova, Natalya N.
Vinokurova, Natalya F.
Zulkharnayeva, Anastasiya V.
Martilova, Natalya V.
Shemanayev, Valeriy A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The purpose of the research was to substantiate
theoretically and methodologically and to verify
experimentally the effectiveness of environmental
responsibility formation in schoolchildren aged 11-14
when they are involved in Green Teams school
volunteer organizations aiming to study and develop
local landscapes. A high educational and cultural
ecological potential of a cultural landscape has been
substantiated. The article content has a practical
value for schoolteachers, extended education
teachers, students of teaching profession, and
supervisors of children’s associations. El propósito de la investigación fue fundamentar
teórica y metodológicamente y verificar
experimentalmente la efectividad de la formación de
responsabilidad ambiental en escolares de entre 11 y
14 años cuando participan en organizaciones
voluntarias escolares de los Equipos Verdes con el
objetivo de estudiar y desarrollar paisajes locales. El
contenido del artículo tiene un valor práctico para
maestros de escuela, maestros de educación
extendida, estudiantes de profesión docente y
supervisores de asociaciones de niños.