A model for improvement of methodological tools to foster undergraduate students’ involvement in scientific research
Fecha
2019-09-30Autor
Klimov, Maksim A.
Panova, Lyudmila P.
Rashchikulina, Elena N.
Plugina, Natalya A.
Dozorov, Viktor A.
Ignatyeva, Elena A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study aims to develop conceptual
recommendations for improving the tools that
introduce the principles of continuity and succession
into the research activities of higher education
students to increase the graduates’ level of
competitiveness. The Nosov Magnitogorsk State
Technical University was used as a case study, and
321 students from this university were surveyed. A
three-dimensional vector model of the students’
research activities development was established. Este estudio tiene como objetivo desarrollar
recomendaciones conceptuales para mejorar las
herramientas que introducen los principios de
continuidad y sucesión en las actividades de
investigación de los estudiantes de educación
superior para aumentar el nivel de competitividad de
los graduados. La Universidad Técnica Estatal de
Nosov Magnitogorsk se utilizó como estudio de caso,
y se encuestó a 321 estudiantes de esta universidad.
Se estableció un modelo vectorial tridimensional del
desarrollo de las actividades de investigación de los
estudiantes.