Research of the relationship between the social expectations and professional training of lyceum students studying in the field of shipbuilding
Fecha
2019-09-30Autor
Popovych, Ihor S.
Blynova, Olena Ye.
Aleksieieva, Mariia I.
Nosov, Pavlo S.
Zavatska, Nataliia Ye.
Smyrnova, Olena O.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Social expectations are important regulators of
vocational training of lyceums of shipbuilding
vocational schools. The aim is to study the
relationship of social expectations and professional
training of lyceum-shipbuilders (n = 251). The most
significant relationships of expectations and
investigated variables at the level (p≤.01) are
established. The program for optimization of
development and psycho-correction in the form of
the elective “Expected result” is implemented. The
efficiency of the developed program has been
experimentally confirmed. The ways of
improvement and development perspectives are
proposed. Las expectativas sociales son los reguladores
importantes de la formación profesional de los
estudiantes de las escuelas profesionales de
construcción naval. El objetivo es estudiar la
relación entre las expectativas sociales y la
formación profesional de los estudiantes de la
escuela de construción naval (n = 251). Se han
establecido las relaciones entre las expectativas
más significativas y las variables investigadas a
nivel (p≤.01). Se ha implentado el programa de la
optimización del desarrollo y del ajuste psicológico
en forma del curso opcional “Resultado esperado”.
De modo experimental se ha confirmado la
eficiencia del programa elaborado. Se proponen las
formas de mejora y las perspectivas del desarrollo.