The methodology for developing professional competencies of bachelors in the program «Pedagogical Education»
Fecha
2019-09-30Autor
Perevoshchikova, Elena N.
Samoilova, G.S.
Lapin, Nikolay I.
Elizarova, Ekaterina Yu.
Panova, I.V.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The goal of this research is to identify the
didactic conditions to form professional
competencies and to create a
methodology aimed at developing them in
the Bachelor’s of Pedagogical Education
program when studying an algebra course. The systems, activity based,
competency-based and learner-centered
approaches were used as the
methodological guidelines when devising
the methodology for the development of
professional competencies. The authors
defined the concept “the development of
professional competencies” and identified
three groups of professional
competencies El objetivo de esta investigación es
identificar las condiciones didácticas para
formar competencias profesionales y
crear una metodología destinada a
desarrollarlas en el programa de
Bachillerato en Educación Pedagógica al estudiar un curso de álgebra. Los
enfoques de sistemas, basados en
actividades, basados en competencias y
centrados en el alumno se utilizaron como
pautas metodológicas al diseñar la
metodología para el desarrollo de
competencias profesionales. Los autores
definieron el concepto "el desarrollo de
competencias profesionales" e
identificaron tres grupos de competencias
profesionales.