Enhancing reflection activity as a condition for the effective development of students’ humanitarian culture in the process of learning a foreign language
Fecha
2019-03-25Autor
PAVLOVA, Lubov
PULEKHA, Irina
VTORUSHINA, Yuliana
RAKHIMOVA, Nuria
AKASHEVA, Tatiana
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Teaching a foreign language can be an effective
means of students’ personal social and humanitarian
development. However, the existing system of
teaching foreign languages in higher education
institutions does not fully implement the humanitarian
development potential of foreign language education.
These tasks can be achieved by elaborating
technologies and methods for the holistic
development of students by means of a foreign
language. The article deals with the issues of
enhancing students’ reflection activity in the process
of mastering a foreign language. Furthermore, the
definition of humanitarian culture, which is considered
as an integral and multicomponent characteristic of a
socially mature person, is presented. It is proved that
reflection and self-reflection ability is an important component and condition for the development of
humanitarian culture in an individual. The practical
significance of this study is to develop a methodology
for enhancing students’ reflection activity in the
process of mastering a foreign language, including a
set of stages, forms, means and techniques that
ensure an effective development of humanitarian in
students. Enseñar un idioma extranjero puede ser un medio
eficaz para el desarrollo social y humanitario personal
de los estudiantes. Sin embargo, el sistema existente
de enseñanza de idiomas extranjeros en instituciones
de educación superior no implementa completamente
el potencial de desarrollo humanitario de la educación
en idiomas extranjeros. Estas tareas se pueden lograr
mediante la elaboración de tecnologías y métodos
para el desarrollo integral de los estudiantes por
medio de una lengua extranjera. El artículo trata
sobre los temas de mejorar la actividad de reflexión
de los estudiantes en el proceso de dominar un
idioma extranjero. Además, se presenta la definición
de cultura humanitaria, que se considera como una
característica integral y multicomponente de una
persona socialmente madura. Está comprobado que la capacidad de reflexión y auto reflexión es un
componente y condición importante para el desarrollo
de la cultura humanitaria en un individuo. El
significado práctico de este estudio es desarrollar una
metodología para mejorar la actividad de reflexión de
los estudiantes en el proceso de dominar una lengua
extranjera, que incluye un conjunto de etapas,
formas, medios y técnicas que aseguran un desarrollo
efectivo del humanitarismo en los estudiantes.