Design of tasks for the development of self-organization in pedagogical students with specialization in Mathematics and Economics
Fecha
2019-04-15Autor
BEZUSOVA, Tatyana A.
RIKHTER, Tatyana V.
SHESTAKOVA, Lidiya G.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Purpose of the research is design of types of tasks
aimed at developing readiness for self-organization in
pedagogical students. Research methods are
theoretical analysis, modeling, experimental work
elements, correlation analysis. The essence of the
“readiness for self-organization” concept was defined
and its constituent skills were distinguished; the types
of tasks aimed at formation of readiness for selforganization
in students were described. Criteria and
indicators of formedness of readiness for selforganization,
used in diagnostic assessment, were
distinguished. El propósito de la investigación es diseñar tipos de
tareas dirigidas a desarrollar la preparación para la
autoorganización en estudiantes pedagógicos. Los
métodos de investigación son análisis teórico,
modelado, elementos de trabajo experimental,
análisis de correlación. Se definió la esencia del
concepto de “preparación para la autoorganización” y
se distinguieron sus habilidades constitutivas; Se
describieron los tipos de tareas dirigidas a la
formación de la preparación para la autoorganización
en los estudiantes. Se distinguieron los criterios e
indicadores de capacidad de preparación para la
autoorganización, utilizados en la evaluación
diagnóstica.