Implementation of social and educational projects at Universities
Fecha
2019-04-15Autor
SMIRNOVA, Zhanna V.
GRUZDEVA, Marina L.
KUTEPOV, Maksim M.
VAGANOVA, Ol'ga I.
KAZNACHEEVA, Svetlana N.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article raises the question of social and educational projects
implementation in higher education. The authors present the
concept of creating an open social and educational
environment, based on the ideas of social design and the
convention of generations with a coordination center in the
structure of the pedagogical university implemented in Nizhny
Novgorod State Pedagogical University. The paper presents
courses development for various categories of population. Due
to emerging tendency to increase the role of information
technology in the life of every citizen, the article focuses on the
education of older people for whom computer mastering is
difficult. The results of a study conducted after the
implementation of computer literacy courses for retired people
are presented. El artículo plantea la cuestión de la implementación de
proyectos sociales y educativos en la educación superior. Los
autores presentan el concepto de crear un entorno social y
educativo abierto, basado en las ideas de diseño social y la
convención de generaciones con un centro de coordinación en la
estructura de la universidad pedagógica implementada en la
Universidad Pedagógica Estatal de Nizhny Novgorod. El artículo
presenta cursos de desarrollo para diversas categorías de
población. Debido a la tendencia emergente a aumentar el
papel de la tecnología de la información en la vida de cada
ciudadano, el artículo se centra en la educación de las personas
mayores para las que es difícil dominar las computadoras. Se
presentan los resultados de un estudio realizado después de la
implementación de cursos de alfabetización informática para
personas jubiladas.