Implementation of the model of the self-education pedagogical support for university students in the Republic of Saha (Yakutia)
Fecha
2019-04-15Autor
DMITRIEVA, Stepanida Nikolaevna
EVDOKAROVA, Tuyara Valeryanovna
ABRAMOVA, Natalya Andreevna
OKONESHNIKOVA, Nadezhda Vladimirovna
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This article focuses on the problem of the pedagogical
support for students' self-education as part of the
higher education at the Teacher Training Institute of
the Ammosov North-Eastern Federal University in the
Republic of Sakha (Yakutia). The purpose of the
article is to describe the step-by-step implementation
of the pedagogical support model for students' selfeducation.
The authors developed and practically
verified the pedagogical support model for the
university students’ self-education, and identified
preparedness for pedagogical conditions of selfeducation
support. The implementation of this model
at the university has increased the students’ need for
self-education, the future teachers’ ability and
willingness to carry out pedagogical activities in the
educational process; the formedness of professional
and research competencies contributed to the
professional and personal development of future
teachers. Este artículo se centra en el problema del apoyo
pedagógico para la autoeducación de los estudiantes
como parte de la educación superior en el Instituto de
Formación de Profesores de la Universidad Federal del
Noreste de Ammosov en la República de Sakha
(Yakutia). El propósito del artículo es describir la
implementación paso a paso del modelo de apoyo
pedagógico para la autoeducación (aprender por sí
mismo) de los estudiantes. Los autores desarrollaron
y verificaron un modelo de apoyo pedagógico para la
autoeducación de los estudiantes universitarios, e
identificaron la preparación para las condiciones
pedagógicas del apoyo a la autoeducación. La
implementación de este modelo en la universidad ha
aumentado la necesidad de autoeducación de los
estudiantes, la capacidad de los futuros docentes y la
voluntad de llevar a cabo actividades pedagógicas en
el proceso educativo; La formación de competencias
profesionales y de investigación contribuyó al
desarrollo profesional y personal de los futuros
docentes