Developing Teachers’ Learning Management Competency through the Process of Coaching and Mentoring to Enhance the English Proficiency of Primary School Students in Small Schools in Soeng Sang District, Nakhon Ratchasima Province, Thailand
Fecha
2022-01-16Autor
NAOWANON, Adisorn
THONGPHUKDEE, Lalita
DHEPHASADIN NA AYUDHAYA, Piyachat
YANGKLANG, Warisara
WIMONTHAM, Onsiri
PHULAKOR, Jatupon
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research has two main objectives: 1) to develop the coaching and mentoring process to improve teachers'
learning management competence that will improve students' English proficiency and 2) to study the results of
this coaching and mentoring process. The research process was divided into two phases: the first phase was
the development of the orientation and tutoring process to improve the learning management competence of
teachers. The research instrument was the evaluation form of the coaching and mentoring process called
"TOCM Process" and the second phase was the study of the coaching and mentoring process to improve the
learning management competence of teachers. This research was carried out in four main stages that were
planning, action, observation and reflection. The target group for this research was five small schools in
Soengsang District, Nakhon Ratchasima Province, Thailand. The results of the evaluation of the suitability and
feasibility of the TOCM Process were considered adequate and feasible at a high level. Esta investigación tiene dos objetivos principales: 1) desarrollar el proceso de coaching y mentoring para
mejorar la competencia de gestión del aprendizaje de los docentes que mejorará el dominio del inglés de los
estudiantes y 2) estudiar los resultados de este proceso de coaching y mentoring. Se dividió el proceso de
investigación en dos fases: la primera fase fue el desarrollo del proceso de orientación y tutoría para mejorar
la competencia de gestión del aprendizaje de los docentes. El instrumento de investigación fue el formulario
de evaluación del proceso de coaching y mentoring denominado “Proceso TOCM” y la segunda fase fue el
estudio del proceso de coaching y mentoring para mejorar la competencia de gestión del aprendizaje de los
docentes. Esta investigación se llevó a cabo en cuatro etapas principales que fueron la planificación, la acción,
la observación y la reflexión. El grupo objetivo de esta investigación fueron cinco escuelas pequeñas en el
distrito de Soengsang, provincia de Nakhon Ratchasima, Tailandia. Los resultados de la evaluación de la
idoneidad y viabilidad del Proceso TOCM se consideraron adecuados y factibles en un alto nivel.