Demotivation as a Factor in the Performance of EFL Teachers in the Catholic University of Santiago de Guayaquil, Ecuador
Fecha
2019-06-10Autor
HIRSCH, Gerald S.
RIVERS, Stuart
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study investigated demotivating factors for
teachers of English as a Foreign Language in the
Catholic University of Guayaquil, and proposed actions
to combat them. The project included surveys,
interviews, extended diaries, and also class
observations of teachers at work, which showed the
correlation between a teacher´s self-defined state of
demotivation and performance in class, and thus the
degree of importance or relevance to be attached to
the concept of EFL teacher demotivation. El estudio pretendió investigar los factores
desmotivadores en los docentes de inglés como
Lengua Extranjera en la Universidad Católica de
Guayaquil, y proponer acciones para enfrentarlos. El
proyecto incluyó encuestas, entrevistas y diarios
extendidos ¿?, y también unas observaciones en aula
para determinar la correlación entre un estado de
desmotivación auto-definido de un docente y la
evidencia de su desempeño en el aula y, como
resultado, hasta qué grado es importante o relevante
el concepto de la desmotivación del docente.