Implementation of the «Learning Through Research» principle at Ukrainian secondary schools: Experience and prospects
Fecha
2019-06-10Autor
STEPANYUK, Alla V.
MISHCHUK, Nataliia Y
ZHYRSKA, Halyna Ya.
OLENDR, Tetiana M.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The current achievements of pedagogy on the problem of
implementing the “learning through research” principle in
Ukraine have been analyzed and existing deficiencies
have been identified. Innovation system of
implementation of the “learning through research”
principle has been proposed. Its main idea is to combine
three interrelated and interdependent approaches:
familiarization of students with methods of scientific
cognition; organization of educational process on the
basis of research-exploring activity; involvement of
students in research activities. Se han analizado los logros actuales de la pedagogía
sobre el problema de la implementación del principio de
“aprendizaje a través de la investigación” en Ucrania y se
han identificado las deficiencias existentes. Se ha
propuesto un sistema de innovación de implementación
del principio de “aprendizaje a través de la investigación”.
Su idea principal es combinar tres enfoques
interrelacionados e interdependientes: la familiarización
de los estudiantes con los métodos de la cognición
científica; organización del proceso educativo sobre la
base de la actividad de investigación-exploración;
Participación de los alumnos en actividades de
investigación.