Basic abilities a good university teacher should have: case study at the University of Lleida, Spain
Fecha
2021-02-15Autor
REVERTER-MASIA, Joaquin
HERNANDEZ-GONZALEZ, Vicenç
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
In this article we evaluated the opinion of university students regarding the competences a good
professor should have. The information was obtained from a survey distributed through digital devices
to a total of 1.433 students from the University of Lleida, Spain. The two most important competences
were to clearly explain the contents followed by motivational stimulation. The least valued were
stimulation for participation and collaborative work, and coordination with professors. The highest
evaluation was directed to communicative, interpersonal relationship, and methodological
competences. En este artículo se evaluó la opinión de los estudiantes universitarios sobre las competencias que un
buen profesor debería tener. Información obtenida mediante una encuesta distribuida a través de
dispositivos digitales a un total de 1.433 estudiantes de la Universidad de Lérida, España. Las dos
competencias más importantes fueron explicar claramente los contenidos seguida por la estimulación
de la motivación. Las menos valoradas fueron la estimulación para la participación y el trabajo
colaborativo, y la coordinación con los profesores. La evaluación más alta se dirigió a las competencias
comunicativas, las de relación interpersonal y las metodológicas.