A correlation analysis of english learning strategies and english reading competencies of Aatthayomsueksa 1 students under Nakhon Ratchasima Provincial Administration organization in Thailand
Fecha
2021-05-15Autor
SIRIPITAKCHAI, Suwannee
TIYAWONGSUWAN, Siripan
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
English reading competencies and English learning strategies are fundamental both in studying
academic subjects and in the field of technology. If both of them are necessities, they should be related
and developed to improve our students’ learning. It was found that students’ mean score was low in an
English reading competencies test; however, students’ scores were average in English learning
strategies. Canonical variable analysis indicated that affective, compensatory and metacognitive
strategies were efficiently related to literal comprehension. Moreover, memory strategies were
efficiently related to critical comprehension. Las competencias lectoras en inglés y las estrategias de aprendizaje del inglés son fundamentales tanto
en el estudio de materias académicas como en el campo de la tecnología. Si ambas son necesarias,
deben relacionarse y desarrollarse para mejorar el aprendizaje de los estudiantes. Se encontró que la
puntuación media de los estudiantes fue baja en una prueba de competencia lectora en inglés; sin
embargo, los puntajes fueron promedio en estrategias de aprendizaje de inglés. El análisis de variables
canónicas indicó que las estrategias afectivas, compensatorias y metacognitivas se relacionaron
eficientemente con la comprensión literal. Además, las estrategias de memoria se relacionaron
eficazmente con la comprensión crítica.