Cooperative learning: on the issue of national and international application experience
Fecha
2021-10-30Autor
DEREVIANCHENKO, Elena A.
MARTYNOVA, Yulia V.
MESHCHERIAKOVA, Larisa V.
TEBENKOVA, NATALIA G.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article presents a comparative analysis of the method of collective mutual learning and the
Singapore educational technology. Organizational, methodological and technological features of
learning in replaceable pairs are considered. Examples of horizontal and vertical methods of interaction
between students are given. An analysis of Singapore EdTech has been made which has a set of
structures that make it possible to organize the classroom in a different way. In the conclusion it is
proved that both presented methods with different intensities can be integrated into the traditional
teaching system, bringing into it a different structure of interpersonal communication of participants in
foreign language classes. El artículo presenta un análisis comparativo de la forma colectiva de enseñar y la tecnología educativa
de Singapur. Еstán examinadas las características organizativas, metodológicas y .tecnológicas de la
enseñanza de alumnos en parejas que cambian. Se dan ejemplos de métodos de interacción horizontal
y vertical entre los estudiantes. También se analiza la tecnología educativa de Singapur, que cuenta
con un conjunto de estructuras que permiten organizar el espacio de estudios de una manera
diferente. En conclusión, se comprueba que ambos métodos presentados pueden ser integrados
en el sistema de enseñanza tradicional con diferente intensidad, aportando una estructura
de comunicación interpersonal de los participantes en las clases de lengua extranjera.