Development strategies for increasing agricultural teacher competency in rural Thai secondary schools
Fecha
2020-02-13Autor
RUAMCHIMPLEE, Tossapone
POUNGSUK, Pakkapong
HONGMANEERAT, Karn
SACHIYO, Manit
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The purpose of the study was to assess the
competencies of rural secondary school agricultural
teachers in Thailand. The data for analysis were
collected from 257 teachers who were teaching
agriculture in 108 secondary schools across Thailand’s
largest province of Nakhon Ratchasima using stratified
random sampling. The survey instrument consisted of
an approved questionnaire whose content validity was
assessed from input of ten educational and agricultural
education experts. SPSS version 16 which was used for
data analysis of descriptive statistics including
frequency, the mean (x), and standard deviation (σ).
The results showed that the educators functional
competency were weakest in a student’s development
( = 3.32, σ=0.59) and curriculum and learning
management (x = 3.33, σ=0.34). Additionally, the
teacher’s core competency was only diminished by
their lack of self-development ability (x = 3.32,
σ=0.34). Furthermore, 50% of the teachers surveyed
reported that they had neither a degree in agricultural
education nor any related experience in agriculture.
However, from the expert developed L.A.S.T. model for
developing the competency of agriculture teachers in
Thai secondary schools, it was suggested that
strategies which should be adopted included learning,
attitude, skills, and technology (L.A.S.T.). It was the
expert’s consensus these strategies played the
greatest roles in effective teaching. El propósito del estudio fue evaluar las competencias
de los profesores de secundaria agrícolas rurales en
Tailandia. Los datos para el análisis se obtuvieron de
257 docentes que enseñaban agricultura en 82
escuelas secundarias de la provincia más grande de
Tailandia, Nakhon Ratchasima, mediante muestreo
aleatorio estratificado. El instrumento de la encuesta
consistió en un cuestionario aprobado cuya validez se
evaluó el contenido de la entrada de diez expertos en
educación educativos y agrícolas. SPSS versión 16,
que se utilizó para el análisis de datos de estadísticas
descriptivas, incluida la frecuencia, la media (x), y la
desviación estándar (σ). Los resultados mostraron que
la competencia funcional de los educadores era más
débil en el desarrollo (x = 3.32, σ=0.59) y la gestión
del aprendizaje y el currículo de un estudiante (x =
3.33, σ=0.34). Además, la competencia central del
maestro solo disminuyó por su falta de capacidad de
autodesarrollo( = 3.32, σ=0.34). Además, el 50% de
los maestros encuestados informaron que no tenían un
título en educación agrícola ni ninguna experiencia
relacionada en agricultura. Sin embargo, del experto
desarrollado L.A.S.T. modelo para desarrollar la
competencia de los maestros de agricultura en las
escuelas secundarias tailandesas, se sugirió que las
estrategias que deberían adoptarse incluían
aprendizaje, actitud, habilidades y tecnología
(L.A.S.T.). Fue el consenso de los expertos que estas
estrategias jugaron los papeles más importantes en la
enseñanza efectiva.