Demotivating Factors in Learning English as a Foreign Language: Case in Colombian vulnerable rural schools
Fecha
2020-02-13Autor
ABAUNZA, Geovanny A.
MARTÍNEZ-ABAD, Fernando
RODRÍGUEZ-CONDE, María J.
AVALOSOBREGÓN, María D.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The objective of the study is to show which
demotivating factors the students of English as a
Foreign Language present; and also to check if there is
a relationship, and influence of those factors on their
academic performance. The research has a nonexperimental,
descriptive and correlational design. The
results show that Difficulty of English Learning;
Teachers' Competence and Teaching Styles;
Inadequate Learning Environment and Reduced
Interest and Motivation are demotivating factors; there
is also a relationship between academic performance
and factors. El objetivo de estudio es evidenciar qué factores
desmotivadores presentan los estudiantes de inglés; y
comprobar si existe una relación, e influencia con sus
rendimientos académicos. La investigación tiene un
diseño no experimental, descriptivo y correlacional.
Los resultados muestran que la dificultad para
aprender inglés; la competencia de los docentes y
estilos de enseñanza; el inadecuado ambiente de
aprendizaje, y el reducido interés y motivación, son los
factores desmotivadores; además existe una relación
entre el rendimiento académico y los factores