Literacy competence and social and emotional competencies in Primary Education. Individual and ethniccultural factors
Fecha
2020-03-27Autor
LLORENT, Vicente J.
GONZÁLEZ-GÓMEZ, Antonio L.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research describes the level of literacy
competence and social and emotional skills within a
sample of 516 students in 4th, 5th and 6th grade of
Primary Education. An analysis of the individual and
ethnic-cultural factors was performed. Results show
how these factors are related to literacy competence,
but not to social and emotional competencies. Gender
seems to be related to both competences, where girls
have a more significant level. Esta investigación describe el nivel de competencia en
comunicación lingüística y competencias sociales y
emocionales. El presente estudio contó con una
muestra de 516 estudiantes de 4º, 5º y 6º grado de
Educación Primaria. Se realizó un análisis de los
factores individuales y étnico-culturales, los cuales
resultaron estar relacionados con la competencia en
comunicación lingüística, pero no con las competencias
sociales y emocionales. El género parece estar
relacionado con ambas competencias, donde las niñas
presentan un nivel más significativo.