The formation of professional mobility of students of an economic profile on the basis of modeling pedagogical situations
Fecha
2020-03-27Autor
HOU, Tiejian
GRYSHOVA, Inna Yurievna
RUDINOVA, Yuliya Ivanovna
KRASNOSHCHEKOVA, Galina Alekseyevna
TSYGANOVA, Larissa Vasilyevna
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The contradictions revealed in the higher education
system in Russia and China, the insufficient
information of the problem, the professional mobility of
students determined the relevance of the research
topic of this article. It is about identifying the
psychological and pedagogical conditions of students
for their training in the face of the great professional
mobility that they are expected to have in the future.
As a result of the study, it was concluded that it is
necessary to select a set of pedagogical techniques,
methods and means, in several stages of their passage
through the university, to influence the basic qualities
and characteristics that allow the mobility of these
students in their professional future. Las contradicciones reveladas en el sistema de
educación superior en Rusia y China, la insuficiente
información del problema, la movilidad profesional de
estudiantes determinaron la relevancia del tema de
investigación de este artículo. Se trata de identificar
las condiciones psicológicas y pedagógicas de
estudiantes para su formación ante la gran movilidad
profesional que se prevé tendrán a futuro. Como
resultado del estudio, se concluyó que es necesario
seleccionar un conjunto de técnicas pedagógicas,
métodos y medios, en varias etapas de su paso por la
universidad, para influir en las cualidades y
características básicas que permitan la movilidad de
estos estudiantes en su futuro profesional