Entrepreneurship education and it’s impact on student’s intention to entrepreneurship
Fecha
2020-03-19Autor
PURWATI, Astri Ayu
HAMZAH, Muhammad Luthfi
SUHERMIN, Suhermin
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study aimed to analyze the influence of
entrepreneurship education in improving student’s selfefficacy,
motivation and intention in entrepreneurship.
The sample of this research was 400 University
students in Pekanbaru Indonesia. Moreover, the data
was analyzed using structural equation modeling (SEM)
approach with AMOS program. As the results, this
study indicated that entrepreneurship education did
not have a significant effect on motivation and
intention, but had a consequence on entrepreneurial
self efficacy. This study found no indication of
motivation as a mediating variable between
entrepreneurship education and entrepreneurial
intention. However, other findings indicated that self
efficacy could be a full mediation in the relationship of
entrepreneurship education to students’
entrepreneurial intention. El objetivo de este estudio es analizar la influencia de
la educación para mejorar la autoeficacia, la
motivación y la intención del alumno en el
emprendimiento. La muestra de esta investigación fue
de 400 estudiantes universitarios en Pekanbaru,
Indonesia. Además, los datos se analizaron utilizando
el enfoque del modelo de ecuación estructural (SEM)
con el programa AMOS. Como resultado, este estudio
indicó que la educación empresarial no tuvo un efecto
significativo en la motivación y la intención, pero tuvo
una consecuencia en la autoeficacia empresarial. Este
estudio no encontró indicios de motivación como una
variable mediadora entre la educación empresarial y la
intención empresarial. Sin embargo, otros hallazgos
indicaron que la autoeficacia podría ser una mediación
completa en la relación de la educación empresarial
con la intención empresarial de los estudiantes.