Determiners of academic performance of Chilean university students in business and economics
Fecha
2020-05-07Autor
CERDA, Arcadio A.
GARCÍA, Leidy Y.
INOSTROZA, Milton M.
ALIAGA, L.
NUÑEZ, L.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The objective of this study is to identify and assess the
determiners that influence students’ performance in an
economics and business school. The method used
correspond to a logistic regression model, with sample of
550 students. The results suggest the continued promotion
of the quality of the service provided by the instructor, the
creation of extracurricular activities and the development
of soft skills, as well as the invitation of successful
academics or professional to the classroom, affect
positively student’s performance. El objetivo de este estudio es identificar y evaluar los
determinantes que influyen en el rendimiento de los
estudiantes en una escuela de economía y negocios. El
método utilizado corresponde a un modelo de regresión
logística, con una muestra de 550 estudiantes. Los
resultados sugieren que la promoción continua de la
calidad del servicio prestado por el instructor, la creación
de actividades extracurriculares y el desarrollo de
habilidades blandas, así como la invitación de académicos
o profesionales exitosos al aula, afectan positivamente el
rendimiento de los estudiantes.