The role of religiosity and social influence on perceived business ethics and its impact on the purchase of creative industrial products
Fecha
2020-05-28Autor
SRI, Hartini
GANCAR, Candra Premananto
MUHAMMAD, Ihwanudin
JOVI, Sulistyawan
SUKARIS, Sukaris
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The research design used is hypothetical quantitative. This study used 115 individual consumers of the
creative industry’s products, such as entertainment, fashion, and food products. The sampling method
used purposive sampling. The data analysis technique used is SEM-PLS. The results showed that the
religious influences on perceived business ethics but it doesn’t influence consumer purchase decisions.
Social influence impacts on the perceived business ethics, and affects the product purchase. The
perceived business ethics influence the purchasing decisions of ethics products. El diseño de investigación utilizado es hipotético cuantitativo. Este estudio utilizó a 115 consumidores
individuales de productos de la industria creativa, como entretenimiento, moda y productos
alimenticios. El método de muestreo utilizó el muestreo intencional. La técnica de análisis de datos
utilizada es SEM-PLS. Los resultados mostraron que las influencias religiosas en la ética empresarial
percibida, pero no influye en las decisiones de compra del consumidor. La influencia social impacta en
la ética empresarial percibida y afecta la compra del producto. La ética empresarial percibida influye en
las decisiones de compra de productos éticos