The effect of CLIL methodology and web applications in the foreign language class: a comparative case in Colombian schools
Fecha
2020-06-04Autor
ABAUNZA, Geovanny A.
MARTÍNEZ-ABAD, Fernando
RODRÍGUEZ-CONDE, María J.
AVALOS-OBREGÓN, María D.
UREÑA-LARA, David
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The research main objective is to demonstrate CLIL methodology efficacy together with Duolingo and
b-Learning in teaching English, in Colombian diverse socio-economic levels in rural-urban contexts.
Including motivation, gender, and social class as covariates. Based on a quasi-experimental pretestposttest
design with three groups of students in contexts: Urban (n = 32), Rural-Urban (n = 32) and Rural-
Vulnerable (n = 30). The results show that the methodology is effective in all three contexts, reaching
larger effect sizes in the Rural-Vulnerable context. El objetivo es evidenciar la eficacia de la metodología CLIL, en conjunto con Duolingo y bLearning, en la
enseñanza del inglés en contextos rurales-urbanos colombianos de niveles socioeconómicos diversos.
Se incluyen como covariables motivación, género y nivel socioeconómico. A partir de un diseño
cuasiexperimental pretest-postest con tres grupos de estudiantes en contextos: Urbano (n=32), Rural-
Urbano (n=32) y Rural-Vulnerable (n=30). Los resultados muestran que la metodología es eficaz en los
3 contextos, alcanzando tamaños del efecto superiores en el contexto Rural-vulnerable.