Investigating the effect of national culture and affective commitment on employee performance: An empirical study in Indonesian banking sector
Fecha
2020-06-18Autor
YUNIAWAN, Ahyar
DJASTUTI, Indi
HIDAYATI, Retno
UDIN, Udin
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study aimed to investigate the effect of national culture (i.e., power distance, collectivism,
masculinity, uncertainty avoidance, long-term orientation) and affective commitment on employee
performance. Two hundred and eleven employees of the Indonesian banking sector participated in this
study. Structural equation modeling (SEM) with SPSS Amos 24 software was applied to test the
hypotheses proposed. The results revealed that national culture (i.e., power distance, collectivism,
masculinity, and long-term orientation) significantly affects affective commitment, which, in turn,
increases employee performance. Este estudio tuvo como objetivo investigar el efecto de la cultura nacional (es decir, distancia de poder,
colectivismo, masculinidad, evitar la incertidumbre, orientación a largo plazo) y el compromiso afectivo
en el desempeño de los empleados. Doscientos once empleados del sector bancario indonesio
participaron en este estudio. Se aplicó el modelado de ecuaciones estructurales (SEM) con el software
SPSS Amos 24 para probar las hipótesis propuestas. Los resultados revelaron que la cultura nacional (es
decir, distancia de poder, colectivismo, masculinidad y orientación a largo plazo) afecta
significativamente el compromiso afectivo, lo que, a su vez, aumenta el rendimiento de los empleados.