Comparative analysis of strengthening of skills of the 21st century teaching candidates in Indonesia and Malaysia
Fecha
2020-06-25Autor
VEBRIANTO, Rian
JANNAH, Misbahul
PUTRIANI, Zelly
SYAFAREN, Alaniyah
GAFUR, Irfan Andi
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research was conducted to find out the 21st Century Teacher Candidate Skills in Indonesia and Malaysia
from the Sultan Syarif Kasim State Islamic University Campus (UIN Suska Riau), Ar Raniry State Islamic
University in Banda Aceh (UIN Ar Ranifry) and Sultan Idris Malaysia University of Education (UPSI). This study
involved 250 prospective teacher students consisting of 175 Indonesian students and 75 student from
Malaysia. Data were analyzed descriptively and quantitatively. This study aims to determine the
strengthening of 21st Century Teacher Candidate Skills and the relationship between the two countries or
campus areas that have different locations and were based on teacher education aspects. The results showed
that the strengthening of the 21st Century Candidate Skills of prospective teachers in Indonesia was still low
when compared to Malaysia, but the results of relations between the two regions had the same relationship Esta investigación se realizó para descubrir las Habilidades de Candidatos a Maestros del Siglo XXI en
Indonesia y Malasia del Sultan Syarif Kasim State Islamic University Campus (UIN Suska Riau), Ar Raniry State
Islamic University en Banda Aceh (UIN Ar Ranifry) y Sultan Idris Malaysia University de Educación (UPSI). Este
estudio involucró a 250 futuros estudiantes docentes que constan de 175 estudiantes indonesios y 75
estudiantes de Malasia. Los datos se analizaron de forma descriptiva y cuantitativa. Este estudio tiene como
objetivo determinar el fortalecimiento de las Habilidades de Candidatos Docentes del siglo XXI y la relación
entre los dos países o áreas del campus que tienen diferentes ubicaciones se basaron en aspectos de
educación docente. Los resultados mostraron que el fortalecimiento de las habilidades de candidatos del siglo
XXI de los futuros maestros en Indonesia todavía era bajo en comparación con Malasia, pero los resultados
de las relaciones entre las dos regiones tenían la misma relación