Contributions of cognitive neuroscience for learning fractions
Fecha
2020-07-30Autor
Carrera Viver, Geovanny J.
Urrutia, Mabel
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Investigating the relationship between Neurocognition and interlearning of fractions has reached greater
depth and importance, due to the findings obtained in the educational field by Cognitive Neuroscience, which
investigates the evolution of the mind, the brain and its plasticity. This research is based on 78 articles, from
the last 34 years, recovered from the WoS, Scopus and Scielo databases. The research serves as the basis for
understanding the contributions of neurocognition to interlearning of fractional numbers. Investigar la relación entre Neurocognición e interaprendizaje de fracciones ha alcanzado mayor profundidad
e importancia, debido a los hallazgos obtenidos en el campo educativo por parte de la Neurociencia Cognitiva,
que investiga la evolución de la mente, el cerebro y su plasticidad. La presente investigación está
fundamentada en 78 artículos, de los últimos 34 años, recuperados de las bases de datos WoS, Scopus y Scielo.
La investigación sirve de base para comprender los aportes de la neurocognición al interaprendizaje de los
números fraccionarios.