Mostrar el registro sencillo del ítem
Contributions of cognitive neuroscience for learning fractions
dc.contributor.author | Carrera Viver, Geovanny J. | |
dc.contributor.author | Urrutia, Mabel | |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T14:58:15Z | |
dc.date.available | 2023-02-08T14:58:15Z | |
dc.date.issued | 2020-07-30 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/10086 | |
dc.description.abstract | Investigating the relationship between Neurocognition and interlearning of fractions has reached greater depth and importance, due to the findings obtained in the educational field by Cognitive Neuroscience, which investigates the evolution of the mind, the brain and its plasticity. This research is based on 78 articles, from the last 34 years, recovered from the WoS, Scopus and Scielo databases. The research serves as the basis for understanding the contributions of neurocognition to interlearning of fractional numbers. | en_US |
dc.description.abstract | Investigar la relación entre Neurocognición e interaprendizaje de fracciones ha alcanzado mayor profundidad e importancia, debido a los hallazgos obtenidos en el campo educativo por parte de la Neurociencia Cognitiva, que investiga la evolución de la mente, el cerebro y su plasticidad. La presente investigación está fundamentada en 78 artículos, de los últimos 34 años, recuperados de las bases de datos WoS, Scopus y Scielo. La investigación sirve de base para comprender los aportes de la neurocognición al interaprendizaje de los números fraccionarios. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | neurocognition | en_US |
dc.subject | interlearning | en_US |
dc.subject | fractions | en_US |
dc.subject | neurocognición | en_US |
dc.subject | interaprendizaje | en_US |
dc.subject | fracciones | en_US |
dc.title | Contributions of cognitive neuroscience for learning fractions | en_US |
dc.title.alternative | Aportes de la neurociencia cognitiva para el aprendizaje de las fracciones | en_US |
dc.type | Article | en_US |