Mathematics and agricultural sciences: contributions of a contextualized teaching in the light of didactic transposition
Fecha
2022-10-15Autor
Pereira, Luciana B. C
Santos Junior, Guataçara
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This article presents the main results of doctoral research in Science and Technology Teaching that
aimed to analyze the contributions that a didactic material of Mathematics, elaborated in the light of
didactic transposition and contextualized with themes of Agricultural Sciences, could bring to the
teaching in this area. The results reveal that the use of examples and exercises contextualized to their
areas of training promoted, motivation, facilitation, increase, and stimulus of learning. Este artículo presenta los principales resultados de una investigación de doctorado en Enseñanza de las
Ciencias y la Tecnología que tuvo como objetivo analizar qué aportes , puede traer a la enseñanza un
material didáctico de Matemáticas, elaborado a la luz de la transposición didáctica y contextualizado
con temas de las Ciencias Agropecuarias. Los resultados revelan que el uso de ejemplos y ejercicios
contextualizados a sus áreas de formación, promovió, motivó, facilitó, incrementó y estimuló el
aprendizaje.