An evaluation of Primary-School pupils’ Digital Competence
Fecha
2019-06-24Autor
Amor Almedina, María Isabel
Serrano Rodríguez, Rocío
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The use of Information and Communication Technologies (ICT) and
the ability to relate through the use of social networks have a
significant influence on the development of Digital Competence. The
objective of this study is to discover the amount of time pupils spend
on activities related to digital media outside school hours, and to
identify the skills acquired through these activities, in addition to their
benefit as regards pupils’ learning and their increase in Digital
Competence. El uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) y
la habilidad para relacionarse a través de redes sociales influyen de
forma significativa en el desarrollo de la Competencia Digital. El
objetivo del presente estudio es conocer el tiempo que le dedica
nuestro alumnado a actividades relacionadas con los medios digitales
fuera del horario escolar, e identificar las habilidades adquiridas a
través de estas actividades y su beneficio para el aprendizaje escolar
y el incremento de la Competencia Digital.