Mostrar el registro sencillo del ítem
Formation of professional competence of future specialists in the field of information environment
dc.contributor.author | Demkina, Nadezhda I. | |
dc.contributor.author | Kostikov, Pavel A. | |
dc.contributor.author | Lebedev, Kostyantyn A. | |
dc.date.accessioned | 2023-03-13T14:12:05Z | |
dc.date.available | 2023-03-13T14:12:05Z | |
dc.date.issued | 2019-07-08 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/10297 | |
dc.description.abstract | The paper is aimed at the development of approaches to the formation of the professional competence of future specialists in the field of the information environment. The obtained results indicate that the level of motivation and personal qualities of most future specialists in the field of information, in both experimental and control groups, is at a low level. It is proposed to develop a structural and functional model of the professional competence formation of future programmers and individual components of the educational and scientific information environment, elements of methodological complexes that will be focused on meeting the educational needs of modern students. It has been proved that the creation of such a model that meets the requirements of the information society, should be carried out on the principles of fundamentality, professional orientation, scientificity, accessibility, integration of promising psychological and pedagogical concepts and approaches, widespread use of information and communication technologies. Based on the results of the study, the organizational conditions for improving the efficiency of the professional competence formation of future specialists in the information sphere have been determined. | en_US |
dc.description.abstract | El documento está dirigido al desarrollo de enfoques para la formación de la competencia profesional de futuros especialistas en el campo del entorno de la información. Los resultados obtenidos indican que el nivel de motivación y las cualidades personales de la mayoría de los futuros especialistas en el campo de la información, tanto en grupos experimentales como de control, se encuentran en un nivel bajo. Se propone desarrollar un modelo estructural y funcional de formación de competencias profesionales de futuros programadores y componentes individuales del entorno de información educativa y científica, elementos de complejos metodológicos que se centrarán en satisfacer las necesidades educativas de los estudiantes modernos. Se ha demostrado que la creación de un modelo de este tipo que cumpla con los requisitos de la sociedad de la información debe realizarse sobre los principios de fundamentalidad, orientación profesional, cientificidad, accesibilidad, integración de conceptos y enfoques psicológicos y pedagógicos prometedores, uso generalizado de Tecnologías de la información y la comunicación. Sobre la base de los resultados del estudio, se han determinado las condiciones organizativas para mejorar la eficiencia de la formación de competencias profesionales de los futuros especialistas en el ámbito de la información | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | information | en_US |
dc.subject | Internet | en_US |
dc.subject | efficiency | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | innovations | en_US |
dc.subject | educational environment | en_US |
dc.subject | información | en_US |
dc.subject | internet | en_US |
dc.subject | eficiencia | en_US |
dc.subject | competencia | en_US |
dc.subject | innovaciones | en_US |
dc.subject | entorno educativo | en_US |
dc.title | Formation of professional competence of future specialists in the field of information environment | en_US |
dc.title.alternative | Formación de la competencia profesional de futuros especialistas en el campo del entorno de la información | en_US |
dc.type | Article | en_US |