Motivational readiness of teachers to innovate in educational organization: Psychological aspect
Fecha
2019-08-29Autor
Rerke, Viktoriya I.
Bubnova, Irina S.
Tatarinova, Larisa V.
Zhigalova, Olga V.
Gordina, Olga V.
Gordin, Alexander I.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The results of diagnostics of teachers ' willingness to
innovative activity in educational organization are
presented. It is established that, the readiness to
implement innovations in the professional activity
formed by teachers, depends on the manifestation of
anxiety level, tendency to reasonable risk-taking,
willingness to take responsibility in the terms of risks,
the creativity of teachers. Se presentan los resultados del diagnóstico de la
disposición de los docentes a la actividad innovadora
en la organización educativa. Se establece que la
disposición para implementar innovaciones en la
actividad profesional docente, depende de la
manifestación del nivel de ansiedad, la tendencia a
asumir riesgos razonables, la disposición a asumir
responsabilidades en términos de riesgos y de la
creatividad de los docentes.