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dc.contributor.authorMamadova, Afet M.
dc.contributor.authorNovruzova, Azada G.
dc.contributor.authorHuseynova, Shahla A.
dc.contributor.authorNasirova, Ofelya A.
dc.contributor.authorAzizova, Reyhan S.
dc.contributor.authorAliyeva, Matanat L.
dc.date.accessioned2023-07-13T15:39:05Z
dc.date.available2023-07-13T15:39:05Z
dc.date.issued2019-07-29
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.other2739-0071
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/11268
dc.description.abstractWe get the knowledge and skills necessary to solve daily problems from high-quality education. Education is an important factor in reducing poverty, stimulating economic growth, achieving gender equality and social development of the country. Over the past decades, developing countries have started to actively invest in education. Despite the increase in education expenditure and school enrollment rates, the level of education in developing countries is still low. A feature of education financing in developing countries is the pattern of education expenditure. In developing countries expenditure per student has been reoriented towards higher education. Investment in education is one of the most important types of public investment in the social sphere. The purpose of our research is to conduct a comparative analysis of the status and trends in the education cost structure changes in developing countries. In our research we have proposed a scale that makes it possible to select 4 quadrants with different ratios of GDP growth rates and the growth rate of education contributions. These indicators help to assess current social and economic situation in the educational sector of the country. The most favorable are quadrants 3 and 4. Quadrant 2 requires further study, while Quadrant 1 indicates a low level of social and economic development of the country. Belarus and Azerbaijan are in the first quadrant. These countries are characterized by a negative situation in the field of education. The average growth rates for the period under review are close to zero, while GDP growth is also low. Kenya, Benin and Uganda are in the third quadrant, which is characterized by higher GDP growth rates. This may indicate the positive dynamics of economic development, but their contributions to education are not sufficient eitheren_US
dc.description.abstractEl conocimiento y las habilidades son necesarias para resolver los problemas diarios de la educación de alta calidad. La educación es un factor importante para reducir la pobreza, estimular el crecimiento económico, lograr la igualdad de género y el desarrollo social del país. En las últimas décadas, los países en desarrollo han comenzado a invertir activamente en educación. A pesar del aumento en el gasto en educación y las tasas de matrícula escolar, el nivel de educación en los países en desarrollo sigue siendo bajo. Una característica de la financiación de la educación en los países en desarrollo es el patrón del gasto en educación. En los países en desarrollo, el gasto por estudiante se ha reorientado hacia la educación superior. La inversión en educación es uno de los tipos más importantes de inversión pública en la esfera social. El propósito de nuestra investigación es realizar un análisis comparativo del estado y las tendencias en los cambios en la estructura del costo de la educación en los países en desarrollo. En nuestra investigación, hemos propuesto una escala que permite seleccionar 4 cuadrantes con diferentes índices de tasas de crecimiento del PIB y la tasa de crecimiento de las contribuciones de la educación. Estos indicadores ayudan a evaluar la situación social y económica actual en el sector educativo del país. Los más favorables son los cuadrantes 3 y 4. El cuadrante 2 requiere más estudios, mientras que el cuadrante 1 indica un bajo nivel de desarrollo social y económico del país. Bielorrusia y Azerbaiyán están en el primer cuadrante. Estos países se caracterizan por una situación negativa en el campo de la educación. Las tasas de crecimiento promedio para el período analizado son cercanas a cero, mientras que el crecimiento del PIB también es bajo. Kenia, Benin y Uganda se encuentran en el tercer cuadrante, que se caracteriza por mayores tasas de crecimiento del PIB. Esto puede indicar la dinámica positiva del desarrollo económico, pero sus contribuciones a la educación tampoco son suficientes.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherGrupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectdeveloping countriesen_US
dc.subjectfinancingen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectexpenditure growth ratesen_US
dc.subjecteducaciónen_US
dc.subjectpaíses en desarrolloen_US
dc.subjectfinanciamientoen_US
dc.subjecteducación primariaen_US
dc.subjecteducación superioren_US
dc.subjecttasas de crecimiento del gastoen_US
dc.titleFeatures of education financing in developing countriesen_US
dc.title.alternativeCaracterísticas de la financiación de la educación en los países en desarrolloen_US
dc.typeArticleen_US


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