Factors determining professional choices of students in educational institutions
Resumen
According to the author, modern applicants’ choice of
educational institution and direction of educational
training in the system of professional education is
characterized by spontaneity and haphazardness. The
paper proposes the concepts of "conscious
enrollment" and "conscious employment" developed
by the author, as well as their criteria in relation to
applicants and graduates of educational institutions.
The coefficients that determine the expert evaluation
of the impact of criteria related to the consciousness
of enrollment in an educational institution and
employment of future graduates have been developed
and tested. Según el autor, la elección moderna de los solicitantes
de la institución educativa y la dirección de la
formación educativa en el sistema de educación
profesional se caracteriza por la espontaneidad y la
negligencia. El documento propone los conceptos de
"inscripción consciente" y "empleo consciente"
desarrollados por el autor, así como sus criterios en
relación con los solicitantes y graduados de
instituciones educativas. Los coeficientes que
determinan la evaluación de los expertos sobre el
impacto de los criterios relacionados con la conciencia
de inscripción en una institución educativa y el
empleo de los futuros graduados se han desarrollado
y probado.