Study of self-actualization needs of Russian students as a factor of competitiveness in the labor market
Fecha
2019-07-29Autor
Grudistova, Elena G.
Pastukhova, Darya A.
Slinkov, Anatoliy M.
Slinkova, Olga K.
Melnikov, Timur N.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article discusses the results of the empirical study
of self-actualization needs of Russian students on the
example of three Russian universities: Moscow Region
State University, Belgorod State National Research
University and Bratsk State University. The concept of
a self-actualizing personality by A. Maslow was taken
as a theoretical foundation of the research. For the
empirical study, N.F. Kalina’s adaptation of A.V.
Lazukin’s diagnostic methods was used. The study
showed that students have a certain motivational
potential for self-actualization, which holds true for
the whole sample as well as for each of the
universities involved. Students enrolled in graduate
programs have a higher level of motivation for selfactualization
compared to students enrolled in
undergraduate programs. El artículo analiza los resultados del estudio empírico
de las necesidades de autorrealización de los
estudiantes rusos en el ejemplo de tres universidades
rusas: la Universidad Estatal de la Región de Moscú,
la Universidad Estatal de Investigación de Belgorod y
la Universidad Estatal de Bratsk. El concepto de una
personalidad autorrealizada por A. Maslow fue tomado
como una base teórica de la investigación. Para el
estudio empírico, N.F. La adaptación de Kalina de A.V.
Se utilizaron los métodos de diagnóstico de Lazukin.
El estudio mostró que los estudiantes tienen un cierto
potencial motivacional para la autoactualización, que
es válido para toda la muestra, así como para cada
una de las universidades involucradas. Los
estudiantes matriculados en programas de posgrado
tienen un mayor nivel de motivación para la
autoactualización en comparación con los estudiantes
matriculados en programas de pregrado.