Interactive methodological strategy in the English language for the development of oral expression and comprehension
Fecha
2019-07-29Autor
Jordán, Alba R.
Iza, Sarah J.
Parrales, Carmen S.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Awakening interest in a foreign language in students
is not easy, because teachers are traditionally minded.
Additionally, students do not have the motivation to
learn. For this reason, the design of an interactive
methodological guide would contribute to solving
these problems. Based on this guide, the teachinglearning
process would be entertaining and dynamic.
Students will be able to familiarize themselves with
the language, conduct debates, video conferences,
participating actively with the teacher only through a
computer. This strategy changes the paradigms preestablished
by the curriculum, in which compulsory
attendance in a classroom and the use of books and
notebooks was the traditional way of teaching. Despertar el interés por una lengua extranjera en los
estudiantes no es fácil, debido a que los docentes son
tradicionales y por lo mismo, los estudiantes no
tienen la motivación para aprender. Por esta razón es
que el diseño de una guía metodológica interactiva
solucionaría estos problemas, debido a que con base
en ella se aprendería de manera entretenida y
dinámica. Los estudiantes podrán familiarizarse con el
idioma, realizar debates, video conferencias
participando activamente con el docente solo
mediante un computador. Esta estrategia cambia los
paradigmas preestablecidos por la malla curricular, en
la que la asistencia obligatoria a un salón de clases y
el uso de libros y cuadernos era la manera tradicional
de brindar clases.