Assessment analysis of the education system applied to the mathematics subject area at the Educational Institution “Los Negros”, in the municipality of Algeciras (Colombia)
Fecha
2019-07-29Autor
Narvaez Fernandez, Mairely
Alvarez Lozano, Natalia
Perdomo Montealegre, Jorge Iván
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Educators in Colombia are compelled to show
effectiveness, which is meassured with the results
obtained from the Pruebas SABER Pro. However, it is
possible that educational institutions are being
assessed with innadequate criteria. The objective of
this work is to perform a bibliographic search on
assessment processes and analyze the subject area of
mathematics at the Educational Institution "Los
Negros", in Algeciras, Huila (Colombia), in order to
generate teaching strategies and to make future
comparisons with other educational institutions of
Colombia. Los educadores en Colombia deben mostrar
efectividad, lo cual es evaluado con las pruebas Saber
pro, sin embargo, es posible que las instituciones
estén siendo evaluadas con criterios inadecuados. El
objetivo de este trabajo fue hacer una revisión
bibliográfica de los procesos de evaluación y analizar
el área de matemáticas en la institución Educativa
"Los Negros" del municipio de Algeciras, Huila
(Colombia), para generar estrategias de enseñanza y
hacer comparaciones a futuro con otras instituciones
Colombianas.