Research activity as a means for the formation of cognitive-analytical skills in a younger student
Fecha
2019-07-29Autor
Volchegorskaya, Evgenia Y.
Ryabova, Oksana V.
Fortygina, Svetlana.N.
Sterligova, Ekaterina. A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article discusses the results of the experiment on
the approbation of the model of the formation of
cognitive-analytical skills in a younger student using
research activities, based on a study of 48 students of
7-8 years old. The analysis revealed that the most
significant changes occurred in the indicators of the
cognitive component of younger students in the EG, in
which almost all students demonstrated knowledge of
the basic logical operations. El artículo discute los resultados del experimento
sobre la aprobación del modelo de formación de
habilidades cognitivas analíticas en un estudiante más
joven que utiliza actividades de investigación, basado
en un estudio de 48 estudiantes de 7-8 años de edad.
El análisis reveló que los cambios más significativos
ocurrieron en los indicadores del componente
cognitivo de los estudiantes más jóvenes en el GE, en
el que casi todos los estudiantes demostraron
conocimiento de las operaciones lógicas básicas.