Revista Espacios: Envíos recientes
Mostrando ítems 21-40 de 2493
-
Training of future specialists in primary education in universities of Ukraine and Poland for the formation of a class team
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)The article substantiates the expediency of training of future primary school teachers for the formation of a class team in Poland and Ukraine on success in the educational process of the institutions of pedagogical education ... -
Bologna education reforms: Lessons for Indian knowledge economy
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)European educational transformation post-Bologna reforms have a plethora of learning experiences for India in its quest for being a leader in the global knowledge forum. The paper analyses the Bologna Process reforms and ... -
Diseño de una Microrred como Estrategia de Formación Práctica en Ingeniería Eléctrica
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)Este artículo presenta una metodología para el diseño de una microrred en el software DIgSILENT PowerFactory. Inicialmente se analiza de forma generalizada cada compone de la microrred. Posteriormente, se hace la ... -
Estudio sobre la motivación extrínseca en los estudiantes universitarios que cursan estudios a distancia
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)La motivación es una variable relevante en el proceso formativo de los estudiantes. Esta investigación realizada en la Universidad Técnica Particular de Loja, Loja-Ecuador pretendió evaluar la motivación extrínseca de ... -
Pedagogical analysis of the 3D selfconstructor in dynamic systems simulation
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)This paper introduces a method of dynamic simulation that uses icons to represent functional elements that manage energy. Each functional element is represented by a programming object in 3D animation and is connected ... -
Basics of the Professional Position of Future Teachers-Psychologists
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-28)This article considers the problem of the professional competence of modern pedagogical staff. Particular attention is paid to the formation of competences in future teachers-psychologists. The problem of training a ... -
On the systemic approach in dual training
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)This article considers theoretical and methodological aspects of developing the conceptual model of the dual training system and the model of the corresponding system of the learning process. Individual features of their ... -
Empirical study of the partnership model of vocational schools with business and industrial world in improving students’ competency
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)The purpose of this study is to describe the partnership model, the results of the empirical study, and the implications of organizing a partnership between SMK and DUDI (Business and Industrial World). The samples ... -
A confirm factor analysis of innovative organization in basic education institutions: A case study in Thailand
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)This paper reports the innovative organization’s components in basic education institutions in Thailand and the results of confirmatory factor analysis to validate those components. The data for analysis were collected ... -
Competencias interculturales en el proceso de formación en investigación en una universidad privada de Lima, Perú
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)El objetivo del artículo es determinar el efecto de un programa de competencias interculturales en el proceso de formación en investigación en docentes de una universidad privada de Lima, Perú. Los resultados demuestran ... -
Calidad de servicio en educación superior a distancia: Propuesta de los modelos DIHESQ y SIBDHE
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)La calidad de servicio se ha estudiado ampliamente en el sector de educación superior, pero no así en la educación no tradicional. Dado esto, el objetivo de este estudio es proponer el modelo “Distance Higher Education ... -
Grupos estratégicos como área de investigación en educación superior
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)El subsector educación superior es cada vez más competitivo y dinámico, presentando características similares a una industria de servicios. Dado esto, algunos autores aplican la teoría de grupos estratégicos para ... -
Gerencia del talento humano y calidad del servicio educativo en universidades públicas de la Región Caribe de Colombia
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)El propósito de este estudio es analizar la incidencia de la gerencia del talento humano en la calidad del servicio educativo de las universidades públicas de la Región Caribe de Colombia. La investigación se tipifica como ... -
Análisis sistemático del uso de salas de escape educativas: estado del arte y perspectivas de futuro
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)Los juegos educativos se han presentado como una oferta viable para desarrollar estrategias de enseñanza vinculadas a la resolución de problemas. En particular, las salas de escape educativas se manifiestan como un ... -
Aula Invertida para la mejora de la cultura financiera del estudiantado Santandereano: Caso Concurso Bolsa Millonaria (Colombia)
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)El propósito del artículo posee un doble objetivo, el primero es puntualizar la forma como fue utilizado la metodología de Flipped Classroom en la mejora de la cultura financiera, más específicamente en los temas de ... -
Comunicación familiar y autoestima en estudiantes de secundaria de la ciudad de Puno, Perú
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)En la investigación se analiza la relación entre la comunicación familiar y la autoestima en estudiantes de secundaria de la ciudad de Puno en Perú. La muestra fue 274 estudiantes de secundaria de 11 colegios, a los ... -
Development of the balanced scorecard for the state's strategy of food securit
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)This paper has proposed a balanced scorecard (hereinafter, BSC) for the implementation of a state's strategy of food security. The application of the strategy cards based on scientific developments by R. Kaplan and D. ... -
Professional competencies of students: formation of the entrepreneurial component
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)The article justifies the formation process of the entrepreneurial component of professional competence of pedagogical university students. The problem’s state in the scientific literature has been analyzed. The discipline ... -
Educating teachers-to-be to conduct extracurricular activities at school
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)The aim of the paper was studying teachers’-to-be training to conduct extracurricular activities. The research question addressed was: “What is the most effective way to train teachers-to-be to conduct extracurricular ... -
La inclusión en el aula en escuelas con alto rendimiento escolar: Estudio de caso en escuelas de la provincia de Carchi, Ecuador
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-12-28)La educación inclusiva en el Ecuador, ha sido un tabú, puesto que se cree que la inclusión hace referencia únicamente a las adaptaciones curriculares, dejando de lado el respeto y la igualdad en el aula; sin embargo en ...