Effectiveness of the System of Preparation for Mathematical Olympiads in the Schools of Kyrgyzstan
Fecha
2019-09-02Autor
Keldibekova, Aida О.
Baisalov, Joomart U.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Article is describing results mathematical olympiads
schoolchildren of the Kyrgyz Republic in order to
identify the effectiveness of the preparation.
Qualitative result of mastering the olympic program in
mathematics in the experimental group of students
was 12,95% higher than the results of the control
group, and the mastery of the basic school curriculum
of mathematics was higher by 15,25%. Of quality
performance in theory and methods for solving the
olympiad problems was observed in more than 54%
of schoolchildren. Este artículo describe los resultados de las olimpiadas
matemáticas de la República Kirguistán para
identificar la efectividad del sistema de preparación
implementado. El resultado cualitativo del programa
de preparación olímpica en matemáticas del grupo
experimental de estudiantes fue 12,95% más alto que
los resultados del grupo de control, el dominio del
currículo escolar básico de matemáticas fue superior
en 15,25% y el rendimiento de calidad en teoría y los
métodos para resolver los problemas olímpicos se
observó una superioridad del 54% de los
participantes.