Implementation of competency-based approach in interactive teaching of future Masters of Education
Fecha
2019-09-02Autor
Orekhova, Yelena Yu.
Grebenkina, Lidiya K.
Martishina, Nina V.
Badelina, Mariya V.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article deals with the actual problem of forming
the content of professional training of future teachers
and its implementation on the basis of a competencybased
and interactive approach. The authors specify
the key pedagogical concepts according to the
modern requirements of the Federal State Educational
Standards of Higher Education of the third generation
(FSES of HE 3+, 3++). The study presents a content
model of innovation activity, including axiological,
cognitive and activity components; in particular; the
creative components of this process are described.
The experience of interactive teaching of university
students (Ryazan State University named for S.
Yesenin) is considered. The essential foundations of
pedagogical collaboration in the interactive
educational process are in the primary focus; the
importance of interactive educational process for the
professional and personal development of the
subjects of pedagogical activity is also stressed. The
structural elements “to know”, “to be able”, “to
master” are clarified in accordance with the certain
academic disciplines in the master's program “Higher
School Pedagogy”. The paper considers the forms and
methods of interactive learning in the implementation
of the educational program. In addition, the indicators
of the formation of professional and creative personality traits, achieved by graduates of the
master's program in the process of interactive
learning, taking into account the requirements of GEF
VO 3+, are specified. El artículo aborda los problemas para producir
contenido para la formación profesional de futuros
docentes y su implementación sobre la base de un
enfoque interactivo basado en competencias. Los
autores presentan los conceptos pedagógicos claves
de acuerdo con los requisitos modernos de Estándares
Educativos del Estado Federal de Educación Superior
de la tercera generación (FSES de HE 3+, 3 ++). El
estudio presenta un modelo de contenido de actividad
de innovación, que incluye componentes axiológicos,
cognitivos y de actividad; en particular se describen
los componentes creativos de este proceso. Se
considera la experiencia de la enseñanza interactiva
de los estudiantes universitarios (Universidad Estatal
de Ryazan llamada así por S. Yesenin). Los
fundamentos esenciales de la colaboración
pedagógica en el proceso educativo interactivo están
en el foco principal. El documento considera las
formas y métodos de aprendizaje interactivo en la
implementación del programa educativo. Además, se
especifican los indicadores de la formación de rasgos
de personalidad profesionales y creativos, logrados
por los graduados del programa de maestría en el
proceso de aprendizaje interactivo, teniendo en
cuenta los requisitos del FMAM VO 3+.