Mostrar el registro sencillo del ítem
Implementation of competency-based approach in interactive teaching of future Masters of Education
dc.contributor.author | Orekhova, Yelena Yu. | |
dc.contributor.author | Grebenkina, Lidiya K. | |
dc.contributor.author | Martishina, Nina V. | |
dc.contributor.author | Badelina, Mariya V. | |
dc.date.accessioned | 2023-10-25T15:51:36Z | |
dc.date.available | 2023-10-25T15:51:36Z | |
dc.date.issued | 2019-09-02 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/11783 | |
dc.description.abstract | The article deals with the actual problem of forming the content of professional training of future teachers and its implementation on the basis of a competencybased and interactive approach. The authors specify the key pedagogical concepts according to the modern requirements of the Federal State Educational Standards of Higher Education of the third generation (FSES of HE 3+, 3++). The study presents a content model of innovation activity, including axiological, cognitive and activity components; in particular; the creative components of this process are described. The experience of interactive teaching of university students (Ryazan State University named for S. Yesenin) is considered. The essential foundations of pedagogical collaboration in the interactive educational process are in the primary focus; the importance of interactive educational process for the professional and personal development of the subjects of pedagogical activity is also stressed. The structural elements “to know”, “to be able”, “to master” are clarified in accordance with the certain academic disciplines in the master's program “Higher School Pedagogy”. The paper considers the forms and methods of interactive learning in the implementation of the educational program. In addition, the indicators of the formation of professional and creative personality traits, achieved by graduates of the master's program in the process of interactive learning, taking into account the requirements of GEF VO 3+, are specified. | en_US |
dc.description.abstract | El artículo aborda los problemas para producir contenido para la formación profesional de futuros docentes y su implementación sobre la base de un enfoque interactivo basado en competencias. Los autores presentan los conceptos pedagógicos claves de acuerdo con los requisitos modernos de Estándares Educativos del Estado Federal de Educación Superior de la tercera generación (FSES de HE 3+, 3 ++). El estudio presenta un modelo de contenido de actividad de innovación, que incluye componentes axiológicos, cognitivos y de actividad; en particular se describen los componentes creativos de este proceso. Se considera la experiencia de la enseñanza interactiva de los estudiantes universitarios (Universidad Estatal de Ryazan llamada así por S. Yesenin). Los fundamentos esenciales de la colaboración pedagógica en el proceso educativo interactivo están en el foco principal. El documento considera las formas y métodos de aprendizaje interactivo en la implementación del programa educativo. Además, se especifican los indicadores de la formación de rasgos de personalidad profesionales y creativos, logrados por los graduados del programa de maestría en el proceso de aprendizaje interactivo, teniendo en cuenta los requisitos del FMAM VO 3+. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | innovative education | en_US |
dc.subject | competency-based approach | en_US |
dc.subject | interactive approach | en_US |
dc.subject | Educación innovadora | en_US |
dc.subject | Enfoque basado en competencias | en_US |
dc.subject | Enfoque interactivo | en_US |
dc.title | Implementation of competency-based approach in interactive teaching of future Masters of Education | en_US |
dc.title.alternative | Implementación del enfoque basado en competencias en la enseñanza interactiva de futuros docentes | en_US |
dc.type | Article | en_US |