Mostrar el registro sencillo del ítem
Visualization of the formation of undergraduate competencies
dc.contributor.author | Shefer, Olga R. | |
dc.contributor.author | Kraineva, Svetlana V. | |
dc.contributor.author | Bespal, Irina I. | |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T15:08:01Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T15:08:01Z | |
dc.date.issued | 2019-09-02 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/11863 | |
dc.description.abstract | The authors describe the mapping technique for visualization of the formation of undergraduate competencies. The authors consider the mapping technique, because it is necessary to find adequate mechanisms to analyze aspects of the relation “pedagogue-student”. In addition, the technique allows visualizing spatial information in order to stimulate educational and professional activities of an undergraduate by means of system-activity approach and development of learning technologies. The article gives an example of how to control and manage the formation of undergraduate competencies. The authors come to the following result: the modern mapping technique can be used not only to analyze the processes influencing the formation of undergraduate competencies by means of systemactivity and informational approaches, but also to influence the organization of the learning process. | en_US |
dc.description.abstract | Los autores describen la técnica de mapeo para la visualización de la formación de competencias de pregrado. Los autores consideran la técnica de mapeo, porque es necesario encontrar mecanismos adecuados para analizar aspectos de la relación "pedagogo-estudiante". Además, la técnica permite visualizar información espacial para estimular las actividades educativas y profesionales de un estudiante mediante el enfoque de actividad del sistema y el desarrollo de tecnologías de aprendizaje. El artículo da un ejemplo de cómo controlar y administrar la formación de competencias de pregrado. Los autores obtienen el siguiente resultado: la moderna técnica de mapeo se puede utilizar no solo para analizar los procesos que influyen en la formación de competencias de pregrado por medio de la actividad del sistema y los enfoques informativos, sino también para influenciar la organización del proceso de aprendizaje | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | mapping technique | en_US |
dc.subject | model | en_US |
dc.subject | system-activity approach | en_US |
dc.subject | competencia | en_US |
dc.subject | técnica de mapeo | en_US |
dc.subject | modelo | en_US |
dc.subject | enfoque de actividad del sistema | en_US |
dc.title | Visualization of the formation of undergraduate competencies | en_US |
dc.title.alternative | Visualización de la formación de competencias de pregrado | en_US |
dc.type | Article | en_US |