Future managers’ responsibility enhancement in the framework of education for sustainable development
Fecha
2019-09-16Autor
Borova, Tetyana A
Pohorielova, Tetiana Y.
Petrenko, Viktoriia O.
Boroday, Gennadiy P.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
In the framework of education for sustainable
development agenda future specialists nowadays are
expected to undertake greater societal
responsibilities. This fact substantiates the need to
enhance responsibility of future managers to ensure
our sustainable future. Literature analysis reveals that
future managers` level of responsibility and learning
outcomes can be enhanced by making educational
process value and action oriented. The questionnaire
conducted reveals that future managers exhibit
moderate responsibility and motivation levels and
substantiates the need to create a pedagogical
environment that would enhance these levels. En el marco de la Educación para el desarrollo
sostenible, se espera que los futuros especialistas de
hoy vayan a asumir las responsabilidades sociales
más grandes. Este hecho confirma la necesidad de
elevar la responsabilidad de los futuros gerentes para
asegurar nuestro futuro sostenible. El análisis literario
revela que el nivel de la responsabilidad y los
resultados del aprendizaje de los futuros gerentes
pueden mejorarse orientando el proceso educativo
hacia el valor y la acción. El cuestionario realizado
revela que los futuros gerentes demuestran los
niveles moderados de responsabilidad y motivación
confirmando la necesidad de crear un ambiente de
aprendizaje que ayude a elevar estos niveles.