Mostrar el registro sencillo del ítem
Linguodidactic bases of intensifying the process of teaching foreign languages to students at nonlinguistic higher education institutions
dc.contributor.author | Bgantseva, Irina V. | |
dc.contributor.author | Tikhaeva, Victoria V. | |
dc.contributor.author | Tislenkova, Irina A. | |
dc.contributor.author | Glebova, Ekaterina A. | |
dc.contributor.author | Zavorueva, Lidija A. | |
dc.contributor.author | Milovanova, Lydmila A. | |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T15:51:23Z | |
dc.date.available | 2023-11-13T15:51:23Z | |
dc.date.issued | 2019-09-16 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/12148 | |
dc.description.abstract | The aim of the article is to present the innovative method of cognitive-systematizing methodical compression used for presenting and activating students’ professionally-related vocabulary in the lessons of foreign language at nonlinguistic universities. The article outlines its basic techniques: lexico-grammatical mapping, algorithmization and didactic supports. The authors conclude that the advanced principles of clicheization, clustering, typologization (typing), differentiation, individualization, and purposefulness of influence allow the students, studying other languages, to rapidly assimilate professional foreign language vocabulary and avoid traditional learning difficulties | en_US |
dc.description.abstract | El objetivo del artículo es presentar un innovador método de compresión metodológica cognitivosistematizante utilizado para presentar y activar el vocabulario profesional de los estudiantes en las clases de lengua extranjera de las universidades no linguísticas. Se describen sus técnicas básicas: cartografía gramatical, algoritmos y soportes didácticos. Los autores concluyen que los principios avanzados de clicheización, agrupamiento, tipologización (tipificación), diferenciación, individualización, y propósito de influencia permiten a los estudiantes, estudiando otras lenguas, asimilar rápidamente el vocabulario profesional de lengua extranjera y evitar las dificultades de aprendizaje tradicionales. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | foreign language teaching | en_US |
dc.subject | methodical compression | en_US |
dc.subject | lexico-grammatical mapping | en_US |
dc.subject | educación | en_US |
dc.subject | enseñanza de lenguas extranjeras | en_US |
dc.subject | metódico de compresión | en_US |
dc.subject | lexicogramatical de asignación | en_US |
dc.title | Linguodidactic bases of intensifying the process of teaching foreign languages to students at nonlinguistic higher education institutions | en_US |
dc.title.alternative | Fundamentos lingüidácticos para la intensificación del proceso de enseñanza de lenguas extranjeras a estudiantes de instituciones de educación superior no linguística | en_US |
dc.type | Article | en_US |