Research on the Content of Co- Overcoming Infantilism of Adolescents and Youth as a Psychological and Pedagogical Problem
Fecha
2019-09-16Autor
Ivanov, Aleksandr V.
Lomov, Stanislav P.
Akhtyan, Anna G.
Shimanovskaya, Yanina V.
Karandeeva, Lyudmila G.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The research is relevant due to the interest of
pedagogical community to the problems of education
in modern Russian society, the identification of the
means of its development. In this regard, this paper
is aimed at disclosure of the theoretical foundations
and methods of psychological-pedagogical coovercoming
of infantilism of adolescents and youth.
The leading approaches to the study of this problem
are axiological, personality-oriented and activitybased
approaches that allow having a comprehensive
view of the problem of assistance to infantile
adolescents and youth. The paper presents the
essence and content of the concept of "infantilism"
and "co-overcoming" in the psychological and
pedagogical literature, the content of activities and
mechanisms of its implementation, identified in the
course of empirical research (experiment). The
materials of the paper are of practical value for
researchers of problems of education, students and
school pedagogues. La investigación es relevante debido al interés de la
comunidad pedagógica por los problemas de la
educación en la sociedad rusa moderna y la
identificación de los medios para su desarrollo. En
este sentido, este trabajo tiene como objetivo revelar
los fundamentos teóricos y los métodos de superación
psicológico-pedagógicos del infantilismo de los
adolescentes y jóvenes. Los enfoques principales para
el estudio de este problema son los enfoques
axiológicos, orientados a la personalidad y basados en
actividades que permiten tener una visión integral del
problema de la asistencia a adolescentes y jóvenes
infantiles. El artículo presenta la esencia y el
contenido del concepto de "infantilismo" y "superación
conjunta" en la literatura psicológica y pedagógica, el
contenido de las actividades y los mecanismos de su
implementación, identificados en el curso de la
investigación empírica (experimento). Los materiales
del documento son de valor práctico para
investigadores de problemas de educación,
estudiantes y pedagogos escolares.