Mostrar el registro sencillo del ítem
Research on the Content of Co- Overcoming Infantilism of Adolescents and Youth as a Psychological and Pedagogical Problem
dc.contributor.author | Ivanov, Aleksandr V. | |
dc.contributor.author | Lomov, Stanislav P. | |
dc.contributor.author | Akhtyan, Anna G. | |
dc.contributor.author | Shimanovskaya, Yanina V. | |
dc.contributor.author | Karandeeva, Lyudmila G. | |
dc.date.accessioned | 2023-11-15T16:08:54Z | |
dc.date.available | 2023-11-15T16:08:54Z | |
dc.date.issued | 2019-09-16 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.issn | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/12230 | |
dc.description.abstract | The research is relevant due to the interest of pedagogical community to the problems of education in modern Russian society, the identification of the means of its development. In this regard, this paper is aimed at disclosure of the theoretical foundations and methods of psychological-pedagogical coovercoming of infantilism of adolescents and youth. The leading approaches to the study of this problem are axiological, personality-oriented and activitybased approaches that allow having a comprehensive view of the problem of assistance to infantile adolescents and youth. The paper presents the essence and content of the concept of "infantilism" and "co-overcoming" in the psychological and pedagogical literature, the content of activities and mechanisms of its implementation, identified in the course of empirical research (experiment). The materials of the paper are of practical value for researchers of problems of education, students and school pedagogues. | en_US |
dc.description.abstract | La investigación es relevante debido al interés de la comunidad pedagógica por los problemas de la educación en la sociedad rusa moderna y la identificación de los medios para su desarrollo. En este sentido, este trabajo tiene como objetivo revelar los fundamentos teóricos y los métodos de superación psicológico-pedagógicos del infantilismo de los adolescentes y jóvenes. Los enfoques principales para el estudio de este problema son los enfoques axiológicos, orientados a la personalidad y basados en actividades que permiten tener una visión integral del problema de la asistencia a adolescentes y jóvenes infantiles. El artículo presenta la esencia y el contenido del concepto de "infantilismo" y "superación conjunta" en la literatura psicológica y pedagógica, el contenido de las actividades y los mecanismos de su implementación, identificados en el curso de la investigación empírica (experimento). Los materiales del documento son de valor práctico para investigadores de problemas de educación, estudiantes y pedagogos escolares. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | adolescents | en_US |
dc.subject | young people | en_US |
dc.subject | co-overcoming | en_US |
dc.subject | infantilism | en_US |
dc.subject | methods of work | en_US |
dc.subject | adolescentes | en_US |
dc.subject | jóvenes | en_US |
dc.subject | superación | en_US |
dc.subject | infantilismo | en_US |
dc.subject | métodos de trabajo | en_US |
dc.title | Research on the Content of Co- Overcoming Infantilism of Adolescents and Youth as a Psychological and Pedagogical Problem | en_US |
dc.title.alternative | Investigación sobre el contenido de la superación del infantilismo en adolescentes y jóvenes como un problema psicológico y pedagógico | en_US |
dc.type | Article | en_US |