The study of readiness of future teachers psychologists to Sensemaking professional activities
Fecha
2019-08-30Autor
Borzenko, Olga V.
Sokhranov-Preobrazhensky, Vladimir V.
Donina, Olga I.
Aryabkina, Irina V.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article reveals the importance and
necessity of studying the process of
formation of readiness of future teacherspsychologists
to sense-forming
professional activity. The article presents
the results of experimental work to
determine the importance of personality
profile and its readiness for regulatory
flexibility, independence and selfregulation
with the studied process; analysis of emotional and imaginative
understanding of the set of professional
actions necessary for their professional
activities. Conclusions are presented that
the readiness of future teacherspsychologists
to sense-forming
professional activity is interconnected
with intellectual-volitional sense-forming
professionally significant experience of
their self-development in the course of
educational activity. el artículo revela la importancia y la
necesidad de estudiar el proceso de
formación de la preparación de los futuros
psicólogos y maestros para la actividad
profesional de formación de los sentidos.
El artículo presenta los resultados del
trabajo experimental para determinar la
importancia del perfil de la personalidad y
su disposición para la flexibilidad
normativa, la independencia y autorregulación con el proceso estudiado;
Análisis de la comprensión emocional e
imaginativa del conjunto de acciones
profesionales necesarias para sus
actividades profesionales. Se presentan
las conclusiones de que la preparación de
los futuros maestros y psicólogos para la
actividad profesional de la formación de
los sentidos está interconectada con la
experiencia intelectual significativa de la
formación de los sentidos de su propio
desarrollo en el curso de la actividad
educativa.